sprotaki.reismee.nl

Back on bike...voor efkes toch! (Helúihhe 30ste joardag Board!!!)

Het was me dan toch gelukt... Terug naar Lima, backpack omgeruild voor bikepacks en ciaooo grijze Lima!

Met Brian uit Australië rijd ik langs demooie golven, langs de kust. Na een klein uur word ik al getrakteerd op de grootste nagel ooit in mijn voorband!! Proficiat Thoné, welkom weer op de fiets!!

Na een dag en half schieten we de bergen in... we moeten van zeeniveau naar 4737 m klimmen... heerlijk om weer te rijden!! Mijn vitessen kunnen er maar moeilijk aan wennen en moeten onder het mes... Uiteindelijk geraken ze min of meer geregeld, dank aan Brian´s fietsenkennis!

Onderweg even weken in de termaalbaden van Churín....rrrr

De mensen zijn heel nieuwsgierig en overvriendelijk! Veel wegenwerken en stof, maar ze laten ons uiteindelijk toch overal door.

Na 5 dagen bereiken wede top en kunnen overnachtenin een schooltje in Cochipampa. 's Morgens nog een mini-klimmetje om het af te leren en dan bijna 90 km naar beneden!! Nu ja... eerst stijl en dan op en af langs de rivier. Maar moooooi!

De 7de dag zag ik dat het goed was.... In de voormiddag de laatste 24 km gereden naar Huánuco en dan zei mijn hoofd: GENOEG!

Genoeg gereden 'vandejaar'! Nog een laatste klimmeke, topke bereikt, afdalingske, wind-tegen en wind-in-de-rug gehad! Perfect! Sorry Brian....

Voor we het goed en wel beseffen zitten we al op een bus. we moeten heel veel overstappen en over een dag of twee drie zal ik in Quito zijn!

De laatste dagen breng ik door in rust, dat is vakantie, ni waar??

Tot snel allemaal!
Lot xxxx

Reacties

Reacties

Aron

fkes 4700 meter stijgen... respect hoor!

Haha je zag dat het goed was, in Huanuco nog wel... daar was ik ook 4 dagen terug. Toevallig niet tegelijk? :P erg lekker weertje daar trouwens, 25 graden met zonnetje!

busze,

kus Aron

elskepelske

't wordt tijd da ge terug zijt zenne. 't is maar stil in de Sfinx... ik heb Leslie haar verhalen en knuffels ondertussen al mogen ontvangen en wacht nu nog op de jouwe! De frisse Belgische pinten (net als de Belgische zomer) staan altijd paraat.
O ja, ik hoop dat we snel weer collega's worden! Blijf maar proberen hé, op Ritmica is er altijd wel een plaatske voor jou.

x

Lienne

Gooooo Tony!! Na eenjaar op de fiets zou ne mens voor minder een paar daagskes verlof mogen pakken :)
Geniet ervan, snuif nog eens goed diep de Zuid Amerikaanse sfeer in en dan weppaaa hup naar waar er mossel met friet is, en kip aan het spit is...!
(btw, in oktober staan'k voor u deur!!!)
Muaaaakkk xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!