sprotaki.reismee.nl

Kerk, kappeleke, kruis

Buen día!

De rustdag in Uspallata heeft me energie gegeven, dus vroeg vertrekkend, nog voor de zon, vlieg ik de bergen in! Supermooi, maar blijkbaar word ik ingehaald door een peleton, fietswedstrijd van Mendoza. Ik doe er alles aan om nog in het volgende dorp aan te komen, en een brommerke helpt me de laatste twee kilometer wat sneller de bergop! Jihaaa! Nog snel een live interview met radio Uspallata, die het maar raar vinden dat een vrouw met zoveel bagage de berg opgaat.. :) En dan vliegen ze voorbij!

Er is zoooveel wind, ik geraak amper vooruit, maar bereik toch het mooie dorpje Puente del Inca! 5 minuten siësta in de tent en wat hoor ik? Ting Ting Ting! Fietsbel van Koen! Hij was net terug van een uitstap naar Christo Redentor, een oude grensovergang tussen Chile en Agentinie. Fijn!

Volgende dag gaan we samen terug, zonder bagage. Tis hoog, veel wind en koud daarboven! Maar wat een weg!! Echt mooi! Maar waarom ze ons persé daarbove bonen met vlees moeten geven, op 3800 meter hoogte?? Geen idee! Het smaakte, dat wel, maar ben er drie dagen ni goe van geweest! Blijkbaar moet uw bloed bezig zijn met lucht naar uw longen te brengen en niet met vertering... of zoiets.. Lesje wel geleerd!

Verder naar het noorden nu, na deze side-trip! Landschap wisselt van lange wegen, hoge wegen, zotte afdalingen op te grote stenen, canyons, water, zandvlakten... super! En af en toe een feestje in de bar van den hostel-eigenaar! :)

Vanuit San José de Jáchal, alweer ne rustdag! :) tis te zeggen, seffes trek ik er weer op uit, maar dan zonder bagage, een beetje sightseeing van de omgeving.

Adios amigos,

Lot xx

Reacties

Reacties

Lienne

Lot! Checkt dat op de kaart, Mendoza ligt tussen Santiago en Córdoba..... m.a.w. tussen Galicië en Andalusië. Ge zit gewoon vlakbij! :)
Geniet van local feestjesm radio, naturaleza,....

BESAZO!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!