sprotaki.reismee.nl

Wow, wower, wowst: de weg naar Salta

.. ge kunnet ni geloven hoe schoon da da hier is, stokvis!!

Door woestijngebied, nooit eerder geziene rotsformaties met duizend verschillende kleuren, van 1600 m naar 3400 m en weer naar beneden, door wijnstreken en plots weer water en groen...

Ik heb denk ik net de allermooiste route achter de rug van de hele reis!!

Samen met Anna en Peter heb ik de laatste weken gefietst, in Cafayate hebben we Koen opgepikt en dan samen verder in convooi naar Salta, La Linda.

Moest je in de GB wijn uit Cafayate zien staan, echt een aanrader! Uiteraard zijn we verschillende bodega's ingegaan om wijn te degusteren... heerlijk!! De witte Torontés is dé specialiteit van de streek, ik was fan!

De volgende dag onze fietsen genegeerd en brommerkes gehuurd: DE BESTE BESLISSING OOIT! :) Gelachen, gegierd en gebruld, en duizend maal verbaasd door de natuur!

De volgende 200 km naar Salta, waarvan het grootste deel op ripio, of beter strandzand waren wonderbaarlijk!! Op en neer op en neer op en neer, trappen trappen trappen, zweten, maar na elke bocht beloond door iets nieuws!

Het was raar, want enerzijds wilden we aankomen in Salta! Salta betekende voor Anna en Peter uitrusten en dan HOP naar Bolivia, na 6 maanden Argentinië. Voor ons was het uitrusten en... uitrusten!! Met de bus naar Buenos Aires, Iguazu en terug!

Maar anderzijds kregen we niet genoeg van deze route en hoopten dat hel lang mocht duren...

Morgen neem ik afscheid van Anna en Peter... ik had echt veel geluk dat ik hen tegenkwam, en dat we zo goed overeen kwamen! Vooral 'Kniffel-Zeit' was Wahnsin!

Tot de volgende, en succes met de lente-kuis die vandejaar wat intensiever zal zijn vanwege een stofwolk of zoiets?

xxx

Reacties

Reacties

Nonkel Pépé Guy

Inderdeed Lot, het vliegverkeer in heel Europa ligt plat door een spuurvuwende berg in Ijsland. 't Suyvesant dat hij uitstoot is slecht voor de vliegtuigen (die vallen dan naar beneden en zo); ons Elke zit geblokkeerd in Israel tot groot jolijt van haar klein mannen, die niet naar school moeten en van haar ventje, die niet moet gaan werken.

Joris

Hoi Lot. Goed om te horen dat je nog zo geniet. Buenos Aires en Iguazu en ook vooral de Argetijnse bussen zijn zeer de moeite waard. En daarna wil je wel weer de hoge Andes in. Paso Sico vonden we prachtig. Zwaar maar een van de letterlijke hoogtepunten van de reis. Ben benieuwd wat jij of jullie gaan doen. Stel en ik blijven volgen. Geniet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!