sprotaki.reismee.nl

Back on bike: Si po, por Chile!

Fiew,

twee weken gelummeld, ziek geweest, verbaasd geweest, iets gedronken, te goe gegeten en dan weer de fiets op... en meteen de bergen in??

Ja... goed gelachen! Hoewel, de eerste dag van Salta naarJujuy was heerlijk!! Mijn lichaam wist nog hoe het moest, de natuur was prachtig!! (check in de links de videoclip van een stukje afdaling!) Heerlijk om weer onderweg te zijn! Na 15 km begeven mijn versnellingen he, maart na amper 2 minuten krijg ik een lift naar het volgende dorp MET bicleteria. Heb nu een heerlijke old-school-Shimano-shifter en zo geraken we toch nog in Jujuy.

Verder naar Purmamarca, supermooi gegegen, met zevenkleurige rotsen rondom! Increible!!

Onze laatste dagen Argentinie komen er nu aan: via de Paso de Jama steken we de cordillera over naar... CHILE!! Si po!!!!!

Zeven dagen doen we erover, via heerlijk mooie klimmetjes, afdalingen met tegenwind en temperaturen tussen - 20 C en 20 C...

Aanpassen aan de hoogte is blijkbaar niet zo simpel, en toegegeven, de uitspattingen van de vorige weken eisen nu ook hun tol.. De ene dag lijken mijn benen loodzwaar, de volgende nacht niet kunnen slapen van barstende hoogte-hoofdpijn, dan weer heel de dag kortademig, ....

Maar zo prachtig, dat leven en natuur er op zo'n hoogte zo kan uitzien, daar kon ik me op voorhand geen beeld over van vormen!

Flamingo's, lama's en vicunas, ... leuke reisgezellen!

Ik vond het hard en intens, maar het doet wat met een mens!

Afgesloten met de heerlijkste afdaling ooit, bijna 40 km rechtdoor, boenk San Pedro de Atacama binnen!!!

Aangenaam verrast door de charme van dit stadje, moe en voldaan, en blij dat ik weer deftig kon ademen, besluiten we in plaats van 2 dagen hier te blijven, ons verblijf te verlengen met een dag of 3 :)

Heerlijk om weer in Chili te zijn, maar met de beste vooruitzichten: een nieuw land!!

Volgende week verslag vanuit..... BOLIVIA!!!!

Vele groeten,

Let, Lost, Los (mijn naam blijft moeilijk voor spaanssprekenden)

En kijk en naar de filmpjes die tussen de links staan :)

Reacties

Reacties

wimpie

Lot,
morgen is het mijne verjaardag....
Remember those old days op aan de schelde oever...
schoon, schoon!!!!
stik jaloers ben ik op al dat moois ginder !!!
de zee is zo gewoontjes....

Ikke (ofte Elskepelske)

Jeezes, wat een afdaling!
Heb net effe dat stukske op You tube gekeken. Trouwens,leuk dat je het er bij schreef, want ik wist niet dat dat kon, had die 'links' nog nooit opgemerkt (misschien omdat ze 'rechts' staan ;-) flauw...).
Het is inderdaad prachtig, maar ik denk dat ik het al snel in m'n broek zou doen. Ge ziet gewoon niet wat er vanachter die bocht komt! Nu lijkt het mij daar niet zo druk, maar toch...

Ik ben echt superblij in jullie plaats dat jullie al dat moois en avontuurlijk kunnen meemaken!

Liefs,
Els & Co

Ikke (ofte Elskepelske)

Ikke nog ies!

Ik heb effe verder gekeken op You tube en heb jou gewoon nog ies in't echt gezien en jouw stem gehoord! A zoen schoèn lieke voor uwen 'brother'. Ge kent mij hé, dat verdiende natuurlijk een traantje dat weggepinkt werd...

Liefs,
Ikke

Petra

Ha, had net zoals els de links nog niet gezien, stoem hé.. wel plezant, je komt dingen tegen die ik zelf nog heb gedaan, geweldig om jou ook naast die gigantische watervalen te zien. nostalgie...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!