sprotaki.reismee.nl

Mundiaaale, pintje haaale,... in Cochabamba!

Jawadde,

Bolivia mag dan heel heel schoon zijn, ik vind het toch ook wel heel zwaar! Na onze bergritten naar Samaipata hebben we twee dagen kunnen relaxen in een heel rustig dorp, voetbal met de locals en uiteraard ook de Mundial op teevee kunnen volgen.

We vertrekken uiteindelijk redelijk laat, omdat we 's morgens d'Hollanders nog willen zien spelen en owjawel Hup Oranje!! Ze stellen ons niet teleur!! Eindelijk nog eens een vrij gewone dag op de fiets, met geen duizend-meter klim, maar in een golvend landschap en het gaat goed vooruit. De wind had ons even schrik doen krijgen, maar wist ons niet te vinden in de vallei!

De volgende dagen.... gedaan toch weer met de vlakke stukken. Elke dag is het klimmen, klimmen, klimmen.. ik merk dat ik toch moe ben. Fysiek lukt het wel, maar mentaal geraak ik er niet in gesterkt...Van tijd zitten wind, mist enweg ons tegen! Prachtig tropisch wolken-regenwoud ook! Behalve als ge erin zit!

Uiteindelijk haalt er ook weer iets mijn maag overhoop. Na een nacht misselijk zijn en buikkrampen, vertrekken we toch, maar niet voor te lang. Een Italiaan die vrijwilligerswerk doet voor de kerk, neemt ons mee voor 20km naar zijn huis, waar we eten en een bed krijgen. Ik rust uren en voel me 's morgens beter en wil vertrekken. Rara.. ook weer na een paar kilometer is het gedaan met mij... ik stop ermee! Ik krijg een lift met de fiets en zakken en al boven op het dak van een klein Jeepke, dan word ik overgeplaatst in een taxi rechtsstreeks naar Cochabamba en in het centrum nog een taxi naar een hostel.. hier kom ik op mijn plooi! Koen komt dezelfde avond nog aan met de fiets!

Gemengde gevoelens omderweg over de mensen.. in het algemeen heel vriendelijk en behulpzaam! Maar af en toe merken we dat een groot aantal mensen niet gewend is aan toeristen.. laat staan op een fiets.. of is het een moto??? In een dorp willen ze ons geen bed geven de 'duena' is er niet zogezegd... of ah er is net geen plaats... Erg argwanend, omdat ze bang zijn van ons?? Lastig als je heel erg moe bent en wil rusten... Gelukkig zijn er steeds anderen die het wel OK vinden en kunnen we de tent opslaan.

Nu enkele dagen in Cochabamba, mijn maag moet beter! Aangename grootstad, enorm grote markten, overvloed aan fruit en groenten en alles en.. de Mundial! Zalige sfeer! (fijn dat er altijd bij de wissels een aanmoediging voor mij bijstaat: HUB LOT!!!)

Overmorgen vertrek naar La Paz!!

Ciao amigos xxx

Reacties

Reacties

Jefson

Volgens de metro van vanmorgen vierden de indianen gisteren in Bolivie het jaar 5518 ! Bij deze, Gelukkig Nieuwjaar !!! XXXX

dikkidik

OESE !
Dan wordt ons Lotje binnenkort 3535 jaar ! Persifiat !
hugh,
Huug

Fien

Aupa Lot!!! Oohh Denemarken naar huis, jammer!
Maar idd, Holland gaat nog even door en hopelijk wint Spanje morgen van Chile, of wilt gij da nét even andersom zien?! :)

Ajajaj die maag, fondke leggen Lot,altijd fondke leggen! 'k hoop dat het de laatste keer was dat ze rebeleerde, die zuidamerikanen met al hun bonen ook!:)

Zoals den Boudewijn al zei:
Hoe sterk is de eenzame fietser - die kromgebogen over zijn stuur tegen de wind - zichzelf een weg baant?

Give me an L, give me an O, give me a T
TTONNNYYYYY !!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!