sprotaki.reismee.nl

La Paz... blij dak er was!!!

Mijn laatste fietsdagen momenteel zijn geteld.. gedaan.. over!!

Door de bergen, met deze keer een redelijk goeie maag, fietsen we van Cochabamba de laatste samenrit naar La Paz. Een paar heerlijke klimmekes, terug naar een deftige hoogte boven 3000 m, volgende dag nog wat hoger, totdat we de altiplanohoogte bereikt hebben van 4000 meter ongeveer. Soms wat hoger, soms wat lager.

Wel wat verkeer, en de laatste 200 km wordt het zelfs wat storend..

Ongelofelijk, wanneer we na een heeeerrrrlijke afdaling tussen berg en dal, plots de pampa zien!! Hoe is het mogelijk dat er op deze hoogte, omringd door besneeuwde bergtoppen, plots zo'n vlakke pannenkoen ligt?? Ik kon mijn ogen niet geloven! Gedaan met klimmen en afdalen, nu nog eens goe kilometers trekken!!

Of toch niet... den enen dag steekt de wind tegen, den anderen dag is het NEP-altiplano!! stiekem op en af heel de tijd, de laatste kilometers naar La Paz gaan langzaam..

TOTDAT we aan DE langverwachte AFDALING komen om La Paz binnen te rijden!

Wat een ongelofelijk zicht, die megastad daar beneden in die kom, tussen hemels bergen! Alle flanken van de vallei ook volgebouwd... impressionant!!!

Midden in het toeristisch centrum vinden we een sympathiek gezellig hostelleke waar we onze laatste dagen samen doorbrengen, Koen en ik...

We zie er allebei naar uit, naar de volgende maanden! Koen kan eindelijk zijn eigen ding doen, geen ambetante vrouw meer om mee rekening te houden :)

en ik tja... latsige gevoelens, want ben wel triest, zo ongeveer 9 maanden samen met pieken en dalen, 'k zal 'em toch missen... MAAAAAAAARRRRRRRRRR

ik zit vol blij vuurwerk vanbinnen want nog enkele dagen en Leslie komt!!!!!! een teergeliefde colega ik ben blij!!!

Sylvain, maat, lieve fiets, kga je missen, tot over een maand!!

Bus op naar LIMA!! Leslie here I come!!!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!